Opony rowkowe, to standardowe opony, które stosujemy w codziennym użyciu motoryzacyjnym. Na takich oponach jeżdżą kierowcy samochodów w swoim mieście.
Istnieje kilka rodzajów opon. Jednym z nich są slicki, czyli opony z całkowicie gładkim bieżnikiem. Są one stosowane po to, aby zwiększyć opory przy toczeniu, gdyż duży opór przy toczeniu sprawia, że mamy większą przyczepność z podłożem.
Proces produkcji opon zakończył na dzień dzisiejszy 2001 rok, który przyniósł nam system PAX opracowany przez firmę Michelin. Pozwala on na kontynuację jazdy mimo przebicia opony, czy braku w niej odpowiedniego ciśnienia. Daje to kierowcą nieocenioną wygodę.
Największym osiągnięciem ostatnich czasów w dziedzinie wulkanizacja i opony jest powstanie w 1945 roku za sprawą Goodrich Corporation opony bezdętkowej. W ymiana opon w tym przypadku jest znacznie prostsza i od tego momentu znacznie poprawił się poziom usług świadczonych przez wulkanizatorów i punkty wymiany opon.
Rewolucją w świecie zwanym wulkanizacja było wynalezienie w 1935 roku przez Michelin opony radialnej (promieniowej).
W 1922 roku wynaleziono oponę wysokociśnieniowa, a w dwa lata po tym powstała opona niskociśnieniowa. Stosowano je zamiennie ze względu na potrzeby kierowców. Obecnie najbardziej zalecanym ciśnieniem jest około wartości 2.0 Bara.