W ramach usług z zakresu: wulkanizacja i wymiana opon, zajmujemy się także sprzedażą opon. Sprzedajemy opony różnych marek, które są najbardziej znane na rynku (DUNLOP, KLEBER, GOODYER, DĘBICA, MICHELIN, FULDA i wiele innych). Nie każdy wozi w bagażniku oponę zapasową, dlatego dla klie
Istnieje kilka rodzajów opon. Jednym z nich są slicki, czyli opony z całkowicie gładkim bieżnikiem. Są one stosowane po to, aby zwiększyć opory przy toczeniu, gdyż duży opór przy toczeniu sprawia, że mamy większą przyczepność z podłożem.
Opony rowkowe, to standardowe opony, które stosujemy w codziennym użyciu motoryzacyjnym. Na takich oponach jeżdżą kierowcy samochodów w swoim mieście.
Ze względu na kształt bieżnika można wyróżnić opony klockowe. Jest to szczególny rodzaj opon, stosowany w rowerach górskich i autach terenowych. Dzielą się one jeszcze na inne odmiany, które różnią się sposobem rozmieszczenia klocków, co stanowi różny stosunek przyczepności do oporów toczenia. Często stosuje się różne rodzaje bieżnika na przedniej osi i tylnej.
Od początku sezonu w 2009 roku do Formuły 1 wróciły opony całkowicie gładkie, czyli tak zwane slicki. Wiadomo, że taki bieżnik daje najlepszą przyczepność w idealnych warunkach pogodowych.
Palenie gumy, to potoczne określenie zdzierania opon podczas popisów samochodowych. Są to bardzo widowiskowe wyczyny, które przyciągają mnóstwo ludzi. Wymiana opon następuje zazwyczaj po jednorazowym pokazie. Bieżnik zużywa się niezwykle szybko, gdyż jest narażony na wysokie temperatury i tarcia wywoływane ewolucjami na torze. Wchodzenie w zakręty przy wysokich prędkościach, z użyciem hamulca, to tak zwany drift.
Oponę widzimy tylko od strony bieżnika, gdyż jest on zewnętrzną częścią opony, która odgrywa ważną rolę podczas jazdy samochodem. Głębiej, pod bieżnikiem, znajduje się osnowa. Osnowę tworzą warstwy kordu, wykonane z wiskozy, poliamidu, poliestru, stali i włókna szklanego. W zależności od producenta, stosuje się różne materiały do wykonania kordu. Kordy są przeplatane ze sobą pod różnym kątem – tutaj liczy się rodzaj opony.
Oprócz osnowy, opasania i bieżnika, na oponę składa się również stopka. Stopka, to część opony, która styka się z felgą. Aby przylegała ona sztywno i stabilnie do obręczy felgi, musi ona być wzmocniona drutami, które zapewniają twardość stopki. Aby dodatkowo wzmocnić konstrukcję opony, druty zastępuje się materiałem kewlarowym, będącym znacznie wytrzymalszym, niż stalowe elementy.
23.09.2010, Bankier.pl
22 września 2010 w Warszawie miało miejsce oficjalne rozstrzygnięcie II edycji konkursu „Studiuję, pracuję, zarządzam”, który odbył się w ramach programu Przedsiębiorczość – inicjatywa Leszka Czarneckiego. Laureat konkursu uzyskał wsparcie jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców, który zainwestował w rozwój zwycięskiego pomysłu 93 tys. zł.
22.09.2010, Sandra Samos, Newsweek
24 latek ze Śląska wymyślił i założył mobilny warsztat samochodowy. Polski miliarder Leszek Czarnecki zainwestował w niego 93 tys. złotych
22.09.2010, TVN CNBC
Idzie młodość - Paweł Charycki, 24-letni student zwyciężył w konkursie "Studiuję, pracuję, zarządzam", którego patronem medialnym jest TVN CNBC. Jego pomysł na biznes to 24-godzinna wulkanizacja z dojazdem do klienta. Więcej o swoim biznesie Paweł Charycki opowiedział w programie Blajer Mówi Biznes.
b 250 barum bfgoodrich bridgestone brillantis brillantis 2 continental d 110 dayton debica dunlop duragrip dynaxer hp2 ecocontrol energy saver firestone fulda goodyear indeks h indeks t indeks v kleber mabor michelin multihawk rainexpert sava sp streetresponse street jet 2 uniroyal viaxer